Eksperimenterende opvarmning

På torsdag den 11. november spiller det ikke længere så indie-agtige, men derimod vældigt populære band The National endnu en koncert i Danmark, når de kommer til KB-Hallen. Som jeg tidligere har skrevet, er jeg vældig glad for newyorkerne, så jeg glæder mig meget til koncerten.

Som en af mine venner gjorde mig opmærksom på, er det et næsten lige så interessant band, der er sat til at opvarme for The National.

Det hedder Phosphorescent, og hvis man er træt af, at The National er blevet for store og ikke længere så indie, som de har været, kan man altid ty til endnu ukendte Phosphorescent og især forsanger Matthew Houck med stort skæg og slidt T-shirt. Så bliver det ikke mere indie.

Nu har jeg grundigt gennemlyttet deres album ‘Pride’, som ifølge Soundvenues anmelder Henrik R. Hansen er en seksstjernet plade. Og selvom jeg ikke selv vurderer den til mesteværk-niveau, er det høj kvalitet og jeg vil fremhæve især nummeret ‘Wolves’, der virkelig rammer en smuk og stemningsfuld tone.

Andre tracks er meget eksperimenterende, og deriblandt titelnummeret, hvor bandet lyder som dyr i en jungle. Meget sært og i min optik ikke voldsomt vellykket. Men ellers er albummet interessant, og jeg ser frem til at høre dem live.

Du kan høre det fremragende ‘Wolves’ ved at klikke på YouTube-klippet forneden. Desværre kunne jeg ikke finde en officiel musikvideo, så man må klare sig med denne YouTube-brugers egentlig udmærkede egenproducerede video:

Skriv en kommentar

Filed under Musik

Skriv et svar

