Mit møde med en actionstjerne

Et stort øjeblik indtraf denne fredag. Et af de øjeblikke i min professionelle karriere, jeg altid vil huske. Det var nemlig øjeblikket, hvor jeg fik fornøjelsen af at møde selveste Jackie Chan.

Det var et stort øjeblik af mange forskellige årsager. Den åbenlyse er selvfølgelig, at han er en af verdens største og mest unikke actionstjerner med film som ‘Who Am I’, ‘Police Story’ og ‘Rush Hour’ på cv’et. En moderne krydsning mellem Buster Keaton og Bruce Lee.

Men det var også et markant øjeblik, fordi Chan er den første helt store Hollywood-stjerne, jeg har interviewet. Og derfor var det dejligt, at han stillede op til et fotografi, selvom han hastigt var på vej ud af Oslo-hotellet for at rejse videre til Frederiksstad, hvor gallapremieren på hans nye film, ‘The Karate Kid’, skulle finde sted.

Anledningen til mødet var en pressekonference i forbindelse med ‘The Karate Kid’, hvori Chan spiller kung fu-mesteren Mr. Han, der skal oplære den 12-årige Dre Parker, som spilles af Jaden Smith.

Jadens mere kendte far, Will Smith, er producent på remaket af 1980er-succesen, og de vigtigste aktører bag filmen var mødt op i den norske hovedstad til et pressemøde.

Selvom man måske skulle tro, at jeg ville være blevet mest star struck af at være i lokale med Will Smith, fandt jeg mødet med Jackie Chan langt større – både fordi jeg fik lov til at interviewe ham med kun et par få journalister ved min side (nogle gange kan det være svært at få et ord indført til disse såkaldte round tables, men her var kun et par stykker andre – tak til de ellers forvirrede norske arrangører for dette), og fordi han var så åben og morsom, som var tilfældet.

Selve interviewet med ham og de andre Karate Kid-folk må I vente på, for dem udfærdiger jeg op til den danske premiere den 5. august til kino.dk, så hold øje med sitet.

2 kommentarer

Filed under Film

2 responses to “Mit møde med en actionstjerne

  1. Wow, det må have været en stor oplevelse! Jackie Chan virker til at være en rigtig spændende person 🙂

    • Hej Gustav

      Tak for din kommentar.

      Ja, det var en kæmpemæssig oplevelse. Han er simpelthen så morsom og interessant – og så har han ingen stjernenykker, hvilket gør det væsentligt lettere at være journalist.

      Mange hilsner
      Daniel

Skriv et svar

