Spil med iPhone

Apps er en fantastisk opfindelse. Apple har virkelig givet deres iPod Touch og iPhones lang levetid ved at skabe et univers af applikationer, som kan hentes gratis eller (som regel) for en slik på deres App Store.

Jeg er dog lidt forvirret over, hvad der er godt og skidt. Med mange af redskabs-apps’ene (denne stavemåde ville min dansklærer slagte mig for) giver det god mening, fordi de er udførligt beskrevet eller hedder det, de er: Facebook, De Gule Sider, TV2 Sporten osv. Det bliver mere forvirrende, når det kommer til spillene.

Det er nemlig begrænset, hvad gamingblade som Gamereactor og Gameplay (tidl. PC Player) skriver om spil til iPod Touch/iPhone. Derfor kan det også være svært at orientere sig.

Jeg er heldigvis stødt på websitet Pocket Gamer, der er dedikeret til håndholdte konsoller som PSP, Nintendo DS og så Apples mobile produkter. Her er anmeldelser, nyheder og mange andre tips til iPhone, som gør det lettere at finde rundt i æblejunglen.

Personligt ser jeg frem til at spille klassikeren ‘Broken Sword’ på iPhone, som jeg faldt over i toppen af Pocket Gamers liste over de bedste spil til smartphonen. Jeg fik aldrig spillet det, dengang det udkom – kun toeren – og da adventurespil i gamle dage var min yndlingsgenre inden for gaming, bliver jeg nødt til at prøve det.

Måske man skulle skrive en anmeldelse af det, når jeg engang får det spillet?

Skriv en kommentar

Filed under It-medier

Skriv et svar

