Filmgenrer: Introduktion

Efter at være blevet opfordret fra flere kanter af venner og bekendte vil jeg bruge de næste dages indlæg på at skrive om en række filmgenrer med anbefalinger til, hvilke film man skal se, for at få afdækket genren.

Jeg vil forsøge at gøre teksterne så klare og fyldestgørende som muligt, men da de afspejler mine personlige præferencer, vil jeg ikke lave en præcis historisk gennemgang af diverse genrer.

Derimod vil jeg fremhæve nogle af de film, der både har betydet noget for mig selv, og som jeg synes er fremragende på den ene eller den anden måde. Selvfølgelig vil de på samme måde være kendetegnende for den pågældende genre og have en filmhistorisk værdi.

Genreinddelingerne er 100 procent mine egne, og de vil ikke være dækkende for en række film, man kan sige at være uden for kategori. Jeg vil i første omgang kun beskæftige mig med spillefilm, men måske kommer dokumentar og kortfilm med på et senere tidspunkt.

Jeg begynder med krigsfilm, der er mit første indlæg i rækken. De følgende dage vil der komme flere til.

1 kommentar

Filed under Film

One response to “Filmgenrer: Introduktion

  1. Pingback: Filmgenrer: Krigsfilm « Daniel Bentiens blog

Skriv et svar

